В днешно време прясното  животинско мляко не е единственото, което можеш да пиеш и да добавяш към зърнената си закуска. Съществуват много алтернативи, които са от растителен произход и имат множество ползи за здравето, енергията и добрия тонус. Предимствата на растителните напитки са по-високото белтъчно и по-ниското съдържание на мазнини, отсъствието на лактоза и холестерол, както и по-малката калоричност от животинското мляко. 

Какво веган мляко да избереш?

При избора на мляко е важно, за какво ще използваш продукта и от какви полезни вещества  се нуждае твоето тяло. Всяко мляко съдържа определени витамини и минерали и е богато на различни по количество и вид полезни елементи. Избирай био растителни и пълнозърнести млека, които можеш да съчетаеш с храни,  богати на естествени полезни вещества и фибри. Здравословното хранене е избор и може да бъде изключително вкусно. Растително мляко можеш да си направиш в домашни условия, но задължително използвай сурови ядки, с натурален произход.

Видове растителни млека

Овесено мляко

Млякото от овес е богато на фибри, витамини А, B и Е, фолиева киселина. Съдържанието му е с ниско количество мазнини и захари, но богато на протеини, калций, манган и антиоксиданти. Полезното действие, което оказва, е да стимулира имунната система, да подобрява вида на кожата, нормализира кръвната захар и холестерола. Има приятен вкус и можеш да го добавяш в сутрешното си кафе, в смутита, мюсли, пюрета, десерти и др.

Соево мляко

Едно от най-популярните растителни млека, което съдържа белтъчини и аминокиселини е млякото от соя. Ценен източник на лецитин и витамин Е, природни фитоестрогени, които стимулират настроението и енергията. Соевото мляко е с ниско съдържание на захари, но включва множество фибри, които дават усещане за ситост по-дълго време. Това е една добра алтернатива при здравословна и балансирана диета на растителна основа.

Конопено мляко

Съдържа Омега-3 и Омега-6 мастни киселини, витамини от В групите, витамин А, С, Е, фолиева киселина, , магнезий, калий и желязо. Едно от най-важните му свойства е, че протеинът в него е лесен за усвояване и съдейства за правилното функциониране на всички органи и системи в организма. Конопът притежава противовъзпалителни ефекти и подобрява кръвообращението. Ако имаш проблеми със зрението, задължително включи това мляко в менюто си.

 Оризово мляко

Подходящо е за консумация както от вегетарианци, така и от хора, с непоносимост към лактоза. Оризовото мляко съдържа и фибри, витамини от група В, витамин Е, калий, магнезий и антиоксиданти. В състава си има най-малко количество мазнини, в сравнение с всички други алтернативи. То е отличен източник на магнезий, който помага да се контролира кръвното налягане. По-богато е на манган и селен, отколкото другите млека. Това са мощни антиоксиданти, които помагат при всички видове инфекции в организма.

 Бадемово мляко

Препоръчва се за засилване на имунната система, защото съдържа голямо количество минерали като магнезий, мед, манган, калций. Пълно е с витамин Е, мощен антиоксидант, който има роля за предотвратяване на преждевременното стареене. Бадемите укрепват нервите и мускулите, действат благоприятно на нервната система и имат антисептични действия за храносмилателната система. Този вид растително мляко е отличен източник на  фибри. Няма холестерол и наситени мазнини. Как да си приготвиш домашно ядково мляко вече сме писали тук.

Кокосово мляко

Освен много вкусно, това мляко съдържа фибри, калций, магнезий, селен, цинк, фосфор, натрий. От него можеш да набавиш на организма си и Омега 3, 6, 9, както и някои незаменими аминокиселини. В състава му влизат и витамини от група-В, както и С и Е. В него има фибри, които са безценни за храносмилателната система и подобряват работата на сърцето. Подходящо е за хората с натърпимост към лактоза. Млякото е много подходяща основа за шейкове, смутита, мюслита, може да замести всеки вид мляко в различните рецепти. Консумирай го с повишено внимание, защото съдържа наситени мазнини.

Лешниково мляко

С богатото си съдържание на фолиева киселина, това мляко е полезно за тялото и ни дарява с жизненост и енергия. В състава му влизат и витамин B1, B2, B6, Е. Лешникът съдържа вещества, извеждащи шлаките от организма и укрепва имунната система. Този вид мляко успокоява нервите и лекува хронични бронхити.

Мляко от кашу

Редовната консумация на кашу и мляко от кашу,  предпазва организма от развитие на туморни клетки. Тези ядки са добър източник на антиоксиданти – есенциални в борбата с рака. Освен това флавоноидите, в него подпомагат ролята на антиоксидантите, което го прави още по-ефективно в този аспект. Кашуто има ниско съдържание на мазнини, но съдържа олеинова киселина, която активно се бори с лошия холестерол. Олеиновата киселина в комбинация с антиоксидантите е мощен механизъм за регенериране на клетките на кръвоносните съдове. Това ги прави здрави и еластични.

Ленено мляко

Този вид мляко е много добро за отслабване. Идеалната  хранителна добавка към спорт или друго натоварване и диета. То е едно мощно природните средство, благодарение на съдържащите се в него фибри и омега 3 мазнини. Благодарение на фибрите лененото семе успява да изхвърли от тялото мазнините и действа засищащо.

Решението кое мляко да избереш, се свежда до лични вкусови предпочитания и нужди на организма. Не се колебай да експериментираш, за да намериш най-доброто за теб.

Сподели с приятели, които  искат да опитат нещо ново и здравословно!