Йога може да ти помогне за толкова много неща, включително и за по-добро храносмилане! Липсата му може да бъде причинена от преяждане, нередовни хранителни навици и стрес. Виж как да си осигуриш максимално удоволствие и полза от храната чрез йога.

Йога е един от най-добрите начини да пребориш стреса, да заздравиш духа и тялото, а освен това и за подобряване на храносмилането.  Това е учение за запазване на баланса, като съчетава физически упражнения, медитация и релаксация. Посредством йога се грижиш едновременно за тялото и ума си. Йога помага за по-щастлив, спокоен и успешен живот.

Сигурно знаеш, че това е и един от любимите спортове на звездите и има защо!

Защо да практикуваш йога?

  • Йогата ще помогне да си по-осъзнат в действията си, да се чувстваш по-добре със себе си и да усещаш по-добре тялото си.
  • Можеш да я практикуваш по всяко време на деня за ободряване и свеж прилив на енергия.
  • Йогата увеличава еластичността на ставите и мускулите, като подобрява общата гъвкавост на тялото.
  • Подобрява метаболизма и съдейства за изгарянето на калории.
  • Нормализира съня и подобрява имунната система.
  • Намалява главоболието, стомашните болки и др.
  • Подобрява стойката.

Йога и полезна храна- ключът към добро настроение и стройна фигура

Съчетавайки йога със здравословна храна, ще постигнеш стройна фигура и добър тонус. Упражненията имат ефект, когато в менюто си наблягаш на сурови храни, богати на фибри, протеини и полезни мазнини. Полезно е да замениш захарта, с плодове и да приемаш повече течности. Превърни тази практика в част от сутрешния си ритуал. Започни деня си с 15 минути йога упражнения, след което се наслади на чаша чай или кафе и  GoMuesli Yoga, нашият безглутенов микс вдъхновен от йога с над 10 полезни съставки. По този начин ще осигуриш на тялото си всичко необходимо, за да се чувстваш добре през целия ден.

Йога пози за добро храносмилане и баланс в тялото

Устрасана (Поза камила)

 

Позата Устрасана е много лесна за изпълнение.  Заеми поза на колене и изтегли тялото и ръцете назад, като обхванеш  петите си. Позата освен, че подпомага храносмилането, е полезна за хубавата стойка и за преодоляване на менструалния дискомфорт при жените. Не забравяй да вдишваш и издишваш, като прочистваш съзнанието си от негативни мисли.

Падмасана (Поза Лотос)

Това е лесна седяща йога позиция, която е една от най-популярните. Седни на  земята и преплети краката си. Ръцете си дръж спокойно отстрани, като отвориш дланите си нагоре за прием на енергия. Позицията намалява мускулното напрежение, стимулира храносмилането и  нормализира кръвното налягане. 

Данурасана (Поза Лък)

 

Легни на пода по корем, изтегли горната част на тялото си назад и обхвани стъпалата с ръце. Затвори очи и се концентрирай. По този начин укрепваш коремните си мускули, тялото ти се чувства освободено и леко. Оказва добро въздействие при стомашни проблеми и менструални болки.

Наукасана (Поза лодка)

 

Легни на пода и протегни ръце максимално напред, като повдигнеш и предната част на тялото си. Същевременно с  това, изпъни крака нагоре. Не забравяй да вдишваш и издишваш при напрягането. Позата укрепва коремните органи и подобрява храносмилането; освобождава от натрупания стрес и укрепва гърба.

Сетубендасана (Поза Мост)

 

Легни на пода по гръб, свий краката си в коленете и се опри на цели стъпала. Изтегли гръдния си кош и таза нагоре,  а с ръце обхвани глезените. По този начин стимулираш коремните мускули, подобряваш храносмилането, облекчаваш тялото си от безпокойство, стрес и депресия.

Паванамуктасана (Поза притискане на брадичката към коляното)

Началната позиция, отново е от легнало положение по гръб. Свий краката в коленете и ги изнеси назад към главата, а с две ръце ги задръж в това положение. Опитай да притиснеш брадичка в коляното. Йога позицията подпомага укрепването на коремните органи. Облекчава подувания на стомаха и е помощно средство за по-добро храносмилане. 

Йога упражненията помагат не само на храносмилателната система, а на цялото тяло да влезе във форма. Заниманията биха могли да са допълващи към всекидневната ти тренировка, защото йогата се съчетава с много спортове. Както всяка друга тренировка и спорт, йогата дава резултат, ако се практикува редовно. Отделяй поне половин час на ден за практикуване на позите, за да нормализираш и възстановиш храносмилателната си система до оптимално ниво. По-доброто храносмилане, значи по-добре усвояване на полезните вещества. Наслади се на храната максимално и зареди тялото си с енергия!

Ако познаваш някой, който вече практикува йога или я намираш за полезна, сподели тази статия!